Меню сайту
Untitled
До уваги !!!
Департамент освіти
ЧОІПОППЧОР
ПедПреса
МОНУ
Наше опитування
Чи подобається Вам наша школа

Результат опроса Результаты Все опросы нашего сайта Архив опросов

Всего голосовало: 582
Статистика

 

      Мельник Людмила Василівна

      Соціальний педагог Маньківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1

      Освіта          Черкаський державний педагогічний інститут

      Педагогічний стаж      34 роки

      На посаді соціального педагога    22 роки

      Кваліфікаційна категорія    «Спеціаліст вищої категорії»

      Неформальна освіта             тренінговий курс «Рівний-рівному»

       Професійне кредо:

     «Якщо хочеш змінити світ на краще,зберегти його незайману красу і святість, починай це робити – і не завтра,а сьогодні, з цієї хвилини»

                                                                                                            (О.А. Захаренко).

 

Життєве кредо:

«Успіх не є ключевим до щастя. Щастя-ось ключ до успіху. Якщо Ви любите те, що робите, Ви будете успішним!»

                                                                                                          Альберт Швейцер

Професійні інтереси:

  • Організація та здійснення соціально-педагогічного супроводу різних категорій учнівської молоді.
  • Організація та проведення тренінгових занять з учнівською молоддю та дорослими.
  • Ділове спілкування, робота з батьками.

Проблемна тема:

«Соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу в контексті соціалізації учнів»

   

З досвіду роботи

«Сильним, досвідченим стає педагог, котрий уміє аналізувати свою роботу»                                                                                   (В.Сухомлинський).

   Досвід – це чітке розуміння мети роботи, її обсягу. Досвід – це можливість бути не прогнозованим, об’єктивним. Досвід, врешті-решт, це можливість, незважаючи на життєві обставини, цікавитись і бути цікавим.

  Актуальність соціального супроводу навчально-виховного процесу зумовлена новими соціальними вимогами, відповідними стратегічними змінами розвитку освіти України.  У своїй роботі забезпечую  умови, які б сприяли розвиткові індивідуальності кожної дитини, збереженню її здоров’я, формуванню  у неї готовності до самостійного життя в суспільстві після завершення навчання.

 Місія соціального педагога:

  • допомогти дитині зорієнтуватися у системі найрізноманітніших суперечливих і неоднозначних цінностей і визначити своє життєве кредо і стиль поведінки, виробити спосіб реакції на незгоди й успіхи;
  • допомогти педагогам усвідомити, що кожна дитина є носієм свого призначення;
  • виховувати в дітях переконання, що життя є не тільки тріумф, це і боротьба. І найвища перемога у цій боротьбі - це перемога над самим собою.
  • підвищення рівня профілактично-консультативної роботи як серед учнів, так і серед їх батьків;
  •  створення умов реалізації творчого потенціалу дитини та реалізації відповідних програм щодо розвитку особистості учня, враховуючи соціальний запит та особисту зацікавленість учнів, батьків, педагогів.

  Основні  напрямки роботи соціального педагога:

-діагностичний (соціальна паспортизація класів, школи, поглиблене соціально-діагностичне обстеження та виявлення типу «важковиховуваності», виявлення дітей «групи ризику», опитування та анкетування учнів);

-прогностичний (корекція поведінки учнів, профілактика вживання алкоголю, тютюнопаління, наркотиків);

-консультативний (надання консультацій учням, батькам, вчителям);

- захисний ( громадський огляд стану утримання, навчання та проживання дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування, категорійних сімей, організація літнього відпочинку дітей пільгових категорій);

-профілактичий  (відвідування уроків з метою спостереження за учнями, що потребують соціальної допомоги, супровід дітей, що потрапили в складну життєву ситуацію, пропагування здорового способу життя);

-соціально-перетворювальний (співпраця з представниками РЦ СССДМ, ССД, КМСД, проведення бесід, диспутів, консиліумів).

   Діяльність соціального педагога школи спрямована на реалізацію таких завдань:

  • здійснення соціально-педагогічного захисту прав дітей, супроводу дітей-сиріт та  дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які знаходяться в складних умовах проживання, дітей-напівсиріт, дітей з неповних сімей, дітей-інвалідів, дітей, які проживають у сім’ях групи ризику, дітей з багатодітних сімей, учнів, які стоять на внутрішкільному обліку, дітей, схильних до правопорушень та  тих, що перебувають на обліку в ССД і КМСД;
  • організація отримання діагностичних відомостей про учнів школи;
  • організація допомоги педагогічним працівникам в опануванні й розробці інноваційних програм і технологій, консультування з питань аспектів розвитку, навчання, виховання учнів;
  • організація просвітницької роботи для батьків (осіб, що її замінюють) з питань організації виховного процесу;
  • організація необхідної консультативної психолого-педагогічної допомоги дітям, підліткам, які потребують піклування і підтримки (діти з обмеженими фізичними можливостями, сироти, напівсироти, діти-інваліди);
  • організація соціально-психологічного обстеження, надавання консультативної допомоги дітям та батькам з багатодітних, неповних, неблагонадійних та інших проблемних сімей;
  • організація профілактичної роботи з попередження девіантної поведінки;
  • профілактика правопорушень неповнолітніх, дитячого, побутового, дорожньо-транспортного травматизму;
  • сприяння здійсненню превентивного виховання, профілактики злочинності, алкоголізму і наркоманії, інших узалежнень і шкідливих звичок серед підлітків;
  • прогнозування та профілактика можливих негативних проявів та їх вплив на особистість   дитини;
  • підтримка взаємозв’язку школи з іншими організаціями з метою реалізації захисних функцій соціального педагога.

Флешмоб "Ми проти насилля"

 

У своїй діяльності керуюся:

Конституцією України

Законом про освіту

Положенням про психологічну службу

Нормативними документами МОН України

Декларацією прав людини

Конвенцією ООН

Чинним законодавством України

Етичним кодексом

Соціальний педагог працює над  реалізацією національних, державних програм:

І. Загальнодержавна програма "Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини" на період до 2016 року.

( 1.Соціальний супровід дітей-інвалідів, забезпечення їх послугами навчального закладу незалежно від стану здоров’я та їх місця проживання і виховання.

2.Права та обов’язки, підвищення рівня культури сімейних стосунків і відповідальності батьків за виконання своїх обов’язків.

3.Право і закон.

4.Світ моїх прав.

5.Виховна година «Конституція України - основний закон нашої держави).

ІІ.Загальнодержавна програма забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих  і хворих на СНІД на 2009-2013 роки:

(1. Єдиний урок «Захисти себе від ВІЛ».

2.Підготовка тренерів по програмі «Рівний - рівному».

3.Робота соціально-психологічного театру за тематикою «Профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу».

4.Конкурс плакатів на краще висвітлення проблем «Профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу», «Що я знаю про СНІД», «Молодь проти СНІДу».

5.Індивідуальна профілактична робота з дітьми облікових категорій з метою формування здорового способу життя і безпечної поведінки та з питань профілактики захворюваності на СНІД».

6.Проведення «круглого столу» із залученням мед.фахівців, анкетування хлопчиків з девіантною поведінкою з обговоренням питання безпечної сексуальної поведінки, профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу).

ІІІ. Державна цільова соціальна програма "Молодь України" на 2009-2015 роки:

(1. «Моє яскраве майбутнє» - заняття з елементами тренінгу.

2.Диспут «Усі ми рівні». Культура і субкультура в житті сучасних підлітків».

3.Виступ на батьківських зборах «На межі між дитинством і дорослістю»).

 

ІV. Державна програма «Репродуктивне здоров’я нації» на період до 2015 року:

(1. Заняття з елементами тренінгу «Спосіб життя і здоров’я».

2.Година спілкування «розмова про кохання і не тільки».

3.Година спілкування «Корисні звички-запорука здорового покоління»).

Виступ психологічного театру "Шанс"

 

VДержавна цільова соціальна програма протидії торгівлі людьми на період до 2015 року:

(1.Година спілкування «Торгівля людьми: це може трапитися з кожним».

2. «Торгівля людьми-сучасний прояв рабства».

3. Круглий стіл «Міжнародні та державні акти щодо запобігання торгівлі людьми».

4.Виставки, конкурси дитячих малюнків «Людина не товар», «Моє життя-свобода».

5.Анкетування «Твоє життя-твій вибір».

6.Заняттяч з елементами тренінгу «Зупинимо торгівлю людьми. Організація рекламних компаній».

7.Перегляд фільму з подальшим обговоренням «Станція призначення-життя»).

Анкетування "Прояви насильства в учнівському середовищі"

 

    Виховання - процес, що починається з дитинства, коли в душу дитини закладаються основні життєві принципи, що допомагають їй стати Людиною з великої букви, сміливо увійти до епохи нового розуму і зайняти в ній гідне місце, усвідомлюючи себе особистістю й  індивідуальністю.

Лінійка "Насильству, стоп!" (01.02.17)

 

    Вважаю, що соціальний педагог - найнеобхідніша людина для дитини в сучасній школі. У нього незвичайна місія в житті: не тільки керувати, направляти, але й виховувати. Його призначення - простежити за становленням особистості дитини, що входить у сучасний світ, виховати людину, здатну гідно зайняти своє місце в житті.

  Упевнена, що необхідний широкий підхід до особистості дитини. Мені здається, що украй важливо розуміти всебічний розвиток не як розвиток певних сторін і якостей особи, а як їх органічну єдність і цілісність.

   У сучасних умовах, на мій погляд, необхідно дійти до кожного учня, створити кожному умови для розвитку індивідуальних здібностей, сформувати в дитини потребу до самовираження. В своїй практиці керуюсь вченнями О.А.Захаренка, який писав: «Педагог повинен бачити в школяреві людину, а не об’єкт для виховання, і ставитися до цієї людини з високою повагою. Повагою глибокою і щирою, а не формальною і фальшивою». Кожна людина хоче бути значною, соціально самостверджуватися, тому основним виховним завданням  вважаю реалізацію особистісно-орієнтованого підходу до виховання. Мій педагогічний девіз: «Люби, твори, прощай!». Я твердо вірю в силу виховання, яка складається з дуже простих компонентів: любові до дітей, слова вчителя, сили особистого прикладу, справедливості - основи довіри;  здатності прощати дитину, доброти.  Вчитель - учень -   єдина духовна спільнота, а життєвий шлях дитини - шлях радості. Головне в моїй роботі - виховання учня як особистості. І в це поняття я вкладаю духовну збагаченість, широкий світогляд, ерудицію, високу моральність, товариськість, здатність впливати на рішення і діяльність колективу, не протиставляючи себе колективу.

     З цією метою я звертаюся до тих загальнолюдських цінностей, які вироблялися століттями, впродовж всієї історії людських цивілізацій.

    Людина. Сім'я. Вітчизна. Праця. Знання. Культура. Мир. Здоров'я. Земля. Ці поняття для мене - основа виховної роботи.

   Вихователь повинен бути професіоналом. Він повинен уміти ставити себе поряд з дитиною в діяльності, а не напроти неї. Саме він повинен допомогти дитині зрозуміти себе і повірити в свої сили, створювати ситуації успіху.

     Я не можу бути байдужою людиною, оскільки спілкуюся не з предметами, а із справжнім дивом природи - дітьми. І це диво потрібно вигодувати теплотою свого серця, багатством душі. Чуже серце дитини не прийме брехні, будь-яка нещирість буде виявлена, і її внутрішній світ закриється від вихователя, що допустив помилку.

    Для того, щоб допомогти дитині, я визначила для себе основне правило - «Правило веселки»: «Упевненість. Успішність. Дивовижність. Переконливість. Шанобливість. Врівноваженість. Усмішливість». Сподіваюся, що веселка відчуттів, освітивши душу, зігріє серце дитини, направить її на шлях пізнання себе.

  Головне завдання бачу в тому, щоб достукатися до найпотаємніших куточків дитячої душі, допомогти кожній дитині повірити в себе.         

   Твердо дотримуюся заповідей вихователя:    

   -не виховувати у поганому настрої («спокій, тільки спокій»);

   -визначити, чого хочеш для дитини, дізнатися, що вона думає із цього    приводу;

   - надати можливу самостійність;

   - не підказувати готового рішення, а показувати можливі шляхи до нього;

   - не пропустити перший успіх дитини;

   - робити своєчасні зауваження;

   - оцінювати вчинок, а не особу.

   Мені хочеться пригадати чудові слова Демокріта: «Виховання дітей - ризикована справа. Бо у разі успіху останнє придбане ціною великої праці і турботи, у разі ж невдачі горе незрівняне ні з яким іншим».

   На мою думку, діяльність соціального педагога дуже цікава, багатогранна, трудомістка. Вона пов’язана з непередбаченими труднощами, невдачами, навіть розчаруваннями, а іноді – з безсонними ночами, сльозами… Все це так. Але коли бачиш, як на твоїх очах  виростає Людина, як збагачується її духовний світ, як дитина починає усвідомлювати своє місце в житті, а у вирішенні проблем шукає підтримки в тебе і вдячна за це, забуваєш про прикрощі і безсонні ночі, а душу наповнює почуття глибокого задоволення. Сподіваюсь, що моя любов зігріє їх серця та торкнеться дитячих душ.

     Саме тут в стінах школи зростають ті, кому жити та створювати майбутнє. Я думаю, що мої вихованці стануть новою українською елітою – моральною, духовною, високоосвіченою, інтелектуальною, культурною, національно свідомою. Я мрію виховати людину добрих помислів, почуттів і дій, яка існує в гармонії із світом, із власним серцем. Це й стало провідною ідеєю моєї роботи.

     Щоб моя мрія стала реальністю, мета та виховні завдання спрямовані на:

* утвердження принципів загальнолюдської моралі, формування морально-етичних якостей;

* формування високої художньо-естетичної освіченості особистості, формування у підростаючого покоління інформаційної культури, погляду на книгу та інші види інформації як на важливий засіб розвитку й самореалізації особистості;

* виховання духовної культури особистості, створення умов для вільного вибору своєї світоглядної позиції;

* формування високої мовної культури, оволодіння українською мовою як могутнім чинником становлення громадянина України;

* розвиток індивідуальних здібностей і талантів, забезпечення умов їх самореалізації;

* виховання поваги до Конституції, законів України, національної символіки;

* формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу,  

   бажання працювати для розквіту держави, готовності її захищати;

* формування творчої, працелюбної особистості;

* забезпечення духовного взаємозв’язку поколінь, виховання поваги до батьків,  жінки-матері, культури та історії рідного народу;

* забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей, охорони та зміцнення    їхнього здоров’я;

* формування сімейно-етичної культури.

     В практику виховної роботи з учнями впроваджую модель виховної системи, основану на ідеях педагогіки життєтворчості, яка найповніше розкриває сенс існування людини у світі.

     В чому полягає моя методологічна позиція соціального педагога? В роботі вважаю головним забезпечення розвитку особистості кожної дитини, її творчого потенціалу. Відносини з дітьми будую на принципах співробітництва, співтворчості і пам’ятаю, що вчитель може допомогти дітям розвивати почуття прекрасного, пробудити творчі сили.

    Усвідомлюючи, що соціальний педагог є для підростаючого покоління духовним посередником між суспільством і дитиною, прагну створити сприятливі умови для формування особистості, внести необхідні корективи у процес виховання, скоординувати зусилля педагогів, сім’ї , соціуму. В своїй роботі керуюсь принципом:  допомогти дитині знайти свій ключ до успіху, створити умови, у яких вона розкриватиме свої здібності, творитиме своє життя, зростатиме духовно, творчо, інтелектуально й самовдосконалюватиметься.

   Розуміючи важливість діяльності соціального педагога, відповідально виконую свої обов’язки, докладаю всіх зусиль, щоб виховання підлітків відбувалось в атмосфері добра і творчості, взаємодопомоги і взаємоповаги, доброзичливості та толерантності.

Уміння виховувати – це все-таки мистецтво, таке ж мистецтво, як добре грати на скрипці або роялі, добре малювати картини, бути гарним слюсарем або пекарем. А важливий показник педагогічної майстерності, на мою думку,- це пошук нових шляхів підходу до дітей, уміння впливати на них.

   Ефективність виховного впливу на учнів значною мірою залежить від встановлення правильного контакту з класом. А справа ця нелегка. Відразу знайти спільну мову і контакт з класом важко. Для цього необхідний тривалий час. У процесі роботи неминучі й конфліктні ситуації. Тому майстерність полягає в тому, щоб вчасно підказувати учням правильну лінію поведінки, переконати їх, розбудити їхню думку, повірити в їхні сили та можливості, підтримати їх добрим словом. А слово – це найтонший різець, здатний доторкнутися до найніжнішої рисочки людського характеру. Вміти користуватися ним – велике мистецтво. Словом можна створити красу душі, а можна й спотворити її. Слово – це ніби той місток, через який наука виховання переходить у мистецтво, майстерність. Воно потрібне дитині кожної хвилини – і тоді, коли вона втішається радощами життя, і тоді, коли її серце стискає сум.

   Провідна ідея мого досвіду – це особистісна зорієнтованість з урахуванням психофізіологічних особливостей дітей у навчально-виховному процесі, забезпечення комфортних і безпечних умов для розвитку особистості учня, реалізація його природних потенцій, соціалізація учнів

  Я веду виховну роботу, яка поєднала у собі традиційні форми та методи роботи та нетрадиційну, але дуже важливу галузь – своєчасну психологічну допомогу вихованцям та їх родинам. Для цього використовую тестування, тренінги, індивідуальні корекційні програми.

   Вважаю, що важливою умовою організації навчально-виховного процесу у сучасній школі є забезпечення умов для саморозвитку і самореалізації вихованців.

   Головне своє завдання вбачаю у розкритті індивідуальності кожної дитини, бо розумію: від того, якими будуть шкільні роки, залежить майбутній життєвий шлях. Намагаюся щоденно сіяти в душах дітей правду, добро, милосердя, утверджую справедливість і плекаю совість; бути щирою, гуманною, уважною, завжди бачити себе в дітях, поєднувати омріяність і реальність у планах та діяннях. Моральною опорою у цій благородній справі слугують мені елементи народної педагогіки, народні традиції. Особисто для мене педагогіка О.А.Захаренка це «педагогіка життя», «педагогіка конкретної дії», що увібрала загальнолюдські цінності.

   За мету ставлю перехід від педагогіки вимог до педагогіки партнерства, розвиток творчих здібностей і тих особистісних якостей, що сприяють цьому.

   Спираючись на досягнення сучасної педагогічної науки, використовуючи методи народної педагогіки, я шукаю нових підходів у вихованні, які б відповідали потребам у розвитку компетентної особистості, були б спрямовані на прищеплення моральних цінностей. Всю систему навчально-виховної роботи спрямовую на вивчення потенціалу особистості учня, створення сприятливих умов для розвитку кожної дитини. Розуміючи сучасні вимоги виховання  прагну організувати виховний процес, що формував би повноцінну цілісну особистість, індивідуальність, національну гідність, совість і честь кожного мого вихованця.

   Під час планування я завжди враховую ступінь зайнятості дітей навчанням та іншими суспільно корисними справами, рівень їх досвіду та організаційних навичок. Іноді легше десять раз зробити все самому, ніж доручити дітям. Але досвід свідчить, що потужний виховний ефект приносять лише ті справи, організаторами і виконавцями яких є діти. Ретельна підготовка будь-якого виховного заходу без поспіху має іноді більше значення для виховання учнів, ніж сам виховний захід.

   Важливим завданням для мене є виховати багатогранну, всебічно розвинену людину, достойного громадянина. Виконання цього завдання, впровадження особистісної орієнтації я здійснюю за допомогою таких напрямків: робота з обдарованими дітьми; конфліктність; робота з соціально дезадаптованими дітьми; навчання здоровому стилю життя; робота з батьками; труднощі навчання; знайомство з національними традиціями; духовний розвиток.

   Для цього в роботі використовую інтерактивні та розвиваючі ігри, цікаву граматику, конкурсні змагання, тренінгові вправи, дискусійні ринги, заочні подорожі, етичну регату, класні майстерні та інші.

Звичайна робота соціального педагога не повинна обійти такий бік, як виховання «проблемних дітей». Це потребує багато часу, сил та помічників, наприклад, допомагає досвід А.С.Макаренка. Дуже ефективним є заохочування таких дітей до класних справ, взаємодопомога однокласників, завантаження вільного часу дітей гуртковою роботою, відвідування клубів за інтересами, роботою на користь школі, класу, також необхідна умова – стимуляція самовдосконалення дітей ( створення ситуації успіху).

   Рівень актуальності мого пошуку полягає у поєднанні педагогічних, виховних та психологічних підходів до навчально-виховного процесу шляхом розширення кордонів взаємодії вчителя з дітьми.

Вищесказане  я  хочу  завершити  словами  В.О. Сухомлинського: «Через  казку, фантазію, гру, через  неповторну  дитячу  творчість – вірна  дорога  до  серця дитини».  Прагну працювати творчо, а тому завжди пам’ятаю слова В.Сухомлинського: «Якою талановитою не була б людина, але якщо вона не вчиться на досвіді інших, то ніколи не буде хорошим педагогом». Прагну самокритично оцінювати свою діяльність, її результати, намагаюся швидко адаптуватися в умовах соціальних змін. Я чекаю осені, щоб зустріти своїх ненаглядних , важких, войовничих, дивних, добрих і веселих учнів. Я не тільки всім їм бажаю щастя, я все роблю для того, щоб вони були щасливі. Я бажаю, щоб кожен мій учень із задоволенням ходив у свій клас, із задоволенням вчився, любив свою сім’ю, прагнув до всього нового й цікавого і поважав в собі та інших людину. І свято вірю у слова М.Свєтлова:

«...Жизнь – это чудо,

                а чуда не запретишь.

                             Да здравствует амплитуда

                                      – то падаешь, то летишь!»

 

                                Пам’ятка батькам

Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;

якщо дитину висміюють, вона стає замкненою;

якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною;

якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;

якщо дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;

якщо дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;

 

Єдина Україна!
Фінансова публічність
Я маю право!
Дистанційне навчання!
Карта проїзду
Форма входа
Архів новин
Календар
«  Ноябрь 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Друзі сайту

Відділ освіти Маньківської РДА
Рогівська ЗОШ
Пошук

Copyright MyCorp © 2019