Меню сайту
Untitled
До уваги !!!
Департамент освіти
ЧОІПОППЧОР
ПедПреса
МОНУ
Наше опитування
Чи подобається Вам наша школа

Результат опроса Результаты Все опросы нашего сайта Архив опросов

Всего голосовало: 566
Статистика

Профорієнтаційна робота в школі

 

     Зміни, що відбуваються в суспільстві, не можуть не впливати на процес формування життєвих цінностей кожної особистості. Соціальні труднощі, матеріальні негаразди ускладнюють проблему вибору майбутньої професії.  Учні далеко не завжди вибирають той навчальний заклад, де вони дійсно  хотіли б навчатись і який найбільше відповідає їхнім природним даним та інтересам.

      Саме тому в нашій школі організована змістовна система професійної орієнтації молоді.  яка дозволяє запобігти виникненню подібних проблем.

Профорієнтаційна робота навчального закладу спрямована у таких напрямках:

— професійна інформація;

— професійна діагностика;

— професійна консультація.

      Професійна інформація дає школярам змогу ознайомитися з різними професіями, зі змістом трудової діяльності в галузі кожної з них, з вимогами, які ці професії висувають до людини, а також з тим, де ними можна оволодіти.

      Професійна діагностика — система психологічного вивчення особистості з метою виявлення її професійно значущих властивостей і якостей.

Практичним  психологом Гончарук Г.Д.  та  соціальним педагогом Мельник Л.В.  здійснюється діагностика за допомогою таких методик :

- Тест професійної спрямованості особистості Дж. Голланда

- ДДО – диференційно-діагностичний опитувальник Є.О.Клімова, де виявляються типи професій.

-  Тест «Здібності учня»

- Орієнтовно-діагностична анкета інтересів (ОДАНІ)

- Опитувальник для ідентифікації типів акцентуації характеру підлітків (модифікований С.І.Подмазін)

- Опитувальник ЕРQ Г.Айзенка, С.Айзенка, адаптований В.М. Русаловим

      Професійна консультація має на меті навчити учнів прийомів самооцінки своїх якостей, щоб встановити їх відповідність вимогам професії. Мріючи про ту чи іншу  професію, школярі повинні водночас замислюватися, чи справді вони годяться для такої роботи. Щоб відповісти на це питання, вони мають знати вимоги професії до її носія.

      Такі вимоги розроблено до багатьох професій. І такі консультації надаються за результатами діагностики та за запитами учнів. Аналогічні консультації надаються і батькам учнів, щоб вони серйозніше підходили до обрання майбутньої професії дітьми, змогли певною мірою допомогти їм у цьому.

 


  

 

Поради психолога щодо профорієнтації учнів

В наш час одним з найбільш поширених питань звучить так: «як стати щасливим?». Однією з відповідей може стати правильно обрана професія, яка буде приносити задоволення.
Щоб зробити правильний вибір майбутньої професії слід відповісти собі на питання: Що я хочу? Що я можу?
Тільки сукупність «хочу», «можу», з уявленням про те, що потрібно зробити для оволодіння професією, допоможе встати на правильну дорогу. Однак, остерігайтеся частих помилок:


1.Орієнтація тільки на престижність тієї чи іншої професії. Не варто орієнтуватися на престижну професію, забуваючи про власні бажання і можливості. Це загрожує отриманням модною, але нелюбимої роботи.

2.Відношення до вибору професії як до незмінного Всі ми маємо право на помилку, і, отримавши професію, можемо зрозуміти, що це не те, що нам потрібно. Але це не повинно зупиняти вас у пошуку саме тієї професії, до якої лежить душа.

3.Тому що туди пішли друзі. Сліпо слідуючи за друзями, Ви ризикуєте вибрати невідповідну професію: адже ви забуваєте про власні «хочу» і «можу»

4. Перенесення ставлення до людини, представника тієї чи іншої професії, на саму професію. Якщо Вам подобається людина - представник професії, то це хороша можливість дізнатися про його діяльність з різних сторін. Однак не варто вибирати професію тільки з симпатії до людини, так як сама робота може не підходити вам.

5.У професії є багато сторін. Часто ми бачимо тільки позитивні сторони професії, забуваючи про «темній стороні медалі». Варто дізнатися про професію якомога більше, щоб розглянути і плюси і мінуси.

5.Ототожнення шкільного навчального предмета з професією або погане розрізнення цих понять. Дуже рідко професія збігається з тим предметом, який вам цікавий. Крім того, улюблені предмети рідко пов'язані тільки з однією професією, і можуть знадобитися в різних сферах діяльності.

7.Застарілі уявлення про характер праці у сфері матеріального виробництва. Не забувайте, що цікава, складна техніка, а так само комп'ютери зараз застосовуються у всіх сферах праці.

8.Невміння / небажання розбиратися у своїх особистісних якостях (схильностях, здібностях). Не знаючи своїх здібностей, ти ризикуєш вибрати невідповідну професію, яка не буде в тебе виходити, не буде приносити задоволення.

9.Не бійся звернутися за допомогою до профконсультанта. Тобі допоможуть, підкажуть у якому напрямку краще рухатися, проте вибір робити тобі.

 

10.Незнання / недооцінка своїх фізичних особливостей, недоліків, істотних при виборі професії. Можуть існувати професії, протипоказані тобі за фізичними показниками. Варто викреслити їх, адже робота на межі здібностей на шкоду здоров'ю не призводить до успішності.

11.Незнання основних дій, операцій і їх порядку при рішенні, обмірковуванні завдання при виборі професії. Коли Ви вирішуєте задачу з математики, то виконуєте певні дії в певній послідовності. Було б розумно поступити також і при виборі професії.

Поради батькам випускників від психолога :

  1. Спілкуйтеся з дитиною. Запитуйте його думку стосовно майбутнього. Не ставте конкретних питань стосовно професії. Просто попросіть уявити подальше його життя.
  2. Пройдіть відповідні методики на визначення темпераменту та визначення професійних спрямованостей, визначення професійних інтересів.
  3. Оберіть разом 3-4 сфери, які подобаються вашій дитині. Розгляньте, які професії підпадають більш за все до цих сфер.
  4. Перегляньте разом Інтернет. Зайдіть на сайти різних навчальних закладів. Почитайте про особливості професій, які вони пропонують.
  5. Розкажіть учню про можливість не поспішати з вибором саме вищого навчального закладу. Ознайомте  з можливістю вступу до коледжу чи професійного училища. Це дасть час подумати про подальший професійний шлях, і отримати робочу спеціальність. Так дитина не згаїть роки та отримає додаткову професію.
  6. Нагадайте собі та майбутньому випускнику, що є професії, які завжди стануть у нагоді. Такі працівники як: автомеханік, кухар, будівник – затребувані у всі часи. Навіть, якщо подальше життя зв’язувати з наукою чи тваринництвом, уміння, отримані у професійно-технічному навчальному закладі, завжди знадобляться.

Єдина Україна!
Фінансова публічність
Я маю право!
Дистанційне навчання!
Карта проїзду
Форма входа
Архів новин
Календар
«  Май 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту

Відділ освіти Маньківської РДА
Рогівська ЗОШ
Пошук

Copyright MyCorp © 2019