Меню сайту
Untitled
До уваги !!!
Департамент освіти
ЧОІПОППЧОР
ПедПреса
МОНУ
Наше опитування
Чи подобається Вам наша школа

Результат опроса Результаты Все опросы нашего сайта Архив опросов

Всего голосовало: 575
Статистика

Опис діяльності

Маньківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1

як Школи сприяння здоров’ю

         Школа –  це місце, де дитина проводить значну частину часу. Тому саме вона має великі можливості у здійсненні ряду заходів із питань збереження здоров'я. Наше завдання – виховувати здорових дітей, дбати про здоров'я вчителів, співпрацювати з батьками, впроваджувати методи лікувальної педагогіки, валеологічної освіти, формувати культуру здоров'я, як стан фізичного, духовного і морального комфорту.

        У школі діє програма «Здоров'я через освіту», виконання якої забезпечено втіленням у робочий план школи відповідних предметів варіативної та інваріативної частин: основи здоров'я в 1-9 класах, фізична культура в школі (більшість класів мають по три години), факультативний курс «Захисти себе від ВІЛ». На педагогічних радах щорічно заслуховуються результати викладання основ здоров'я та фізкультури у школі. За наслідками перевірки видаються підсумкові накази про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з даних предметів. Методичне об’єднання вчителів фізичної культури, основ здоров'я, класних керівників, природничих наук, початкових класів систематично на своїх засіданнях аналізують використання новітніх технологій щодо формування здорового способу життя та екологічної культури під час проведення уроків та виховних заходів, вивчають передовий досвід колег та впроваджують в практику роботи своєї школи. Здійснюється інтеграція валеологічних знань та умінь у зміст уроків  біології, хімії, географії. Художнє слово сприяє пізнанню світу, людини, життя, дає практичні навички. А читання поезії піднімає тонус, гармонізує душу. Пісня розвиває емоційну чутливість, дихальну систему дитини. Учителі-предметники прищеплюють учням бажання зберігати і зміцнювати своє здоров’я на уроках хімії – «Отруйність спиртів і дія їх на організм людини» в 11 класі, учитель Наумець О.В., біології –  «Діяльність людини і сучасний стан біосфери» в 11 класі, учитель Нікітченко Я.А. Конспекти уроків Бадовської В.С. «Вітаміни наші помічники», Федорової К.С. «Зимовий пейзаж», пізнавальної конференції Сторожук В.А. «Хто творить добро» розміщені на веб-сайті видавництва Всеукраїнського журналу «Відкритий урок» (2010р., 2011р.) Учителі та учні включаються у дослідницьку роботу   в МАН. 

         У школі створено кабінет основ здоров’я. Працюють спортивні секції з футболу, волейболу, баскетболу, тенісу. Заняття в екологічних гуртках «Юні квітникарі» та «Зелена варта» допомагають дітям більше спілкуватися з природою, вчитися берегти своє здоров’я  і здоров’я Природи.

        Практичний психолог Гончарук Г.Д. проводить профілактично-просвітницьку роботу з батьками у формі  індивідуальних консультацій (за потребою) і батьківських лекторіїв.       З батьками молодшої і середньої школи відбулися лекції-бесіди  "Проблеми із здоров'ям у дітей» (запрошена лікар-педіатр Рогожинська Л.М.), «Здоров’я дитини – багатство родини» (запрошена лікар СЕС Андрійчук Н.М.), «Гармонійні відносини в сім’ї, як засіб попередження шкідливих звичок». З батьками  старшокласників – «Виховуємо без агресії», «Профілактика злочинності». Для класних керівників    та вчителів надаються рекомендації, консультації на самі актуальні для них психологічні теми. Був проведений семінар для вчителів початкової школи «Вікові аспекти виховання: дитяча агресія, її прояви, робота з агресивними дітьми». Для вчителів середньої школи         та класних керівників – «Як зберегти психічне здоров’я школярів під час адаптаційного періоду».

           На базі школи був проведений районний семінар «Профілактика депресивних станів   у підлітків», на якому психолог поділилась з колегами методикою своєї роботи з учнями над даною проблемою. Адже  корекційно-відновлювальна робота з групою дітей девіантної поведінки дала свої результати.  Їх кількість в порівнянні з минулим роком зменшилась. З дітьми  проводилися арт-заняття, корекційні заняття агресивності, форм спілкування,  залежної поведінки, подолання агресивних проявів в спілкуванні.

         Психолог проводить бесіди, групові заняття, діагностування з питань психологічного здоров'я учнів школи та працює на покращення емоційного стану і уникнення депресії. Головне – мотивувати дитину, щоб вона захотіла використати інформацію про здоровий спосіб життя, яку отримує з різних джерел.

         Слід зауважити, що ще не склалася система роботи із підтримки психічного здоров'я вчителя, не пропонується вчителям заняття із аутотренінгу, з подолання професійного емоційного вигорання тощо.

         Соціальний педагог Мельник Л.В. забезпечує соціально-правовий захист учнів школи та попереджує вплив негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини. У школі вона є громадським інспектором з охорони дитинства: здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження бездоглядності, безпритульності та випадків усіх форм домашнього насильства над дітьми. Підтримує постійний зв’язок з родинами учнів. Особливу увагу приділяє проблемам захисту дитини від батьківської жорстокості, егоїзму, вседозволеності. Мельник Л.В. працює з окремою дитиною чи підлітком, а якщо з групою, то невеликою, якщо з сім’єю, то з кожною окремо. За допомогою ранньої діагностики вона виявляє дітей, які потребують соціальної допомоги, бере участь у виховній роботі з питань профілактики проявів негативних форм поведінки  у неповнолітніх (паління, алкоголізму, наркоманії; дитячої злочинності тощо), пропаганди здорового способу життя, статевого виховання молоді, проводить просвітницьку роботу з учнями. Це, зокрема: консультативна робота, ведення картотеки, співробітництво з ССД, медичними закладами, робота з вчителями та класними керівниками, години спілкування, анкетування та тестування учнів.

         Середньому шкільному віку дуже імпонує профілактична програма «Рівний -рівному». Заняття у Мельник Л.В. відвідують і стають лідерами не тільки діти, що добре навчаються, але й діти із середніми здібностями. Виступи перед іншими дітьми дають їм можливість самоствердитись, повірити у свої можливості. Значну роль у профілактиці шкідливих звичок відіграє перегляд відеоматеріалів. До повчальної ролі вчителя учні швидко звикають. А у профілактичних відео їх вражає інформація, що йде від ровесників, батьків, тобто тих, до кого вони прислухаються і ким дорожать.

            Щороку лікарями ЦРЛ проводяться медичні огляди стану здоров’я школярів. На основі його результатів медсестрою школи проводиться моніторинг та  оформляються листки здоров’я. У системі моніторингу в 1-4 класах проводяться також антропометричні дослідження учнів, які заносяться в паспорт здоров’я. Плануємо продовжувати вести паспорти здоров’я у 5-9 класах.

           Діти ростуть, і в їхньому організмі обмінні процеси проходять з високою інтенсивністю. Саме тому в цей час раціональне, збалансоване та калорійне харчування є незамінним помічником розвитку у дитини. Першочерговим завданням для адміністрації школи є охоплення учнів гарячими обідами. В їдальні різноманітне меню. Щоденно є декілька гарячих страв, які діти можуть вибрати на власний смак. В асортименті: суп чи борщ, картопляне пюре, різноманітні каші, овочеві салати, фрукти, тонізуючі напої (чай, компот, какао).

           Температурний режим у школі відповідає нормі.

           Провідна роль у збереженні та зміцненні здоров’я школяра належить класному керівникові. У формуванні позитивної мотивації на здоровий спосіб життя в учнів свого класу вони керуються такими критеріями:

  • на рівні фізичного здоров’я: ставлення до власного здоров’я як до найвищої соціальної цінності, загартованість організму, дотримання режиму дня, виконання вимог особистої гігієни, правильне харчування;
  • на рівні психічного здоров’я: відповідальність, наявність адекватної самооцінки,

відсутність шкідливих поведінкових звичок;

  • на рівні духовного здоров’я: узгодженість загальнолюдських та національних

морально-духовних цінностей, працелюбність, відчуття прекрасного у житті, природі, у мистецтві;

  • на рівні соціального здоров’я: сформована відповідальність за наслідки нездорового способу життя, доброзичливість у ставленні до людини, здатність  до самовиховання.

           Навчаючи дітей та учнівську молодь здоровому способу життя, класні керівники  проводять бесіди, години спілкування, роз’яснення, переконання, тематичні виховні години,  місячник та день здоров'я, місячник екології, тиждень безпеки життєдіяльності, тощо.

            Ведуть в цьому ж напрямку роботу з батьками. Це батьківські лекторії, родинні свята, залучення батьків до проведення екскурсій, індивідуальні консультації у психолога та соціального педагога, інформування батьків на класних батьківських зборах про недопущення шкідливих звичок, про поширення ВІЛ/СНІДу, дитячу наркоманію, тощо. Адже в основу ставлення до життя дітей покладаються принципи якими керуються батьки. Якщо батьки разом приймають участь у вихованні дитини, не мають шкідливих звичок, то й діти прилучаються до фізичної культури, до ведення здорового способу життя.

            Залучаємо до роботи з батьками та учнівською молоддю ЦСССДМ, районну санепідемстанцію, товариство Червоного Хреста, лікарів, шкільну медсестру. Спеціалісти цих служб проводять бесіди, лекції, тренінги, розповсюджують інформаційні буклети тощо. Лише за І семестр 2014-2015 навчального року батькам та учням прочитані лекції «Проблеми ВІЛ/СНІДу в Україні» (запрошені директор ЦСССДМ Пона Л.М., провідний спеціаліст Кирилюк В.В.), «Дитина в кризовому соціумі» (запрошена начальник відділу ССД Плахтій Т.М.), «Репродуктивне здоров'я підлітків»  (запрошена лікар-дерматолог Ковальчук С.М.), виступ психологічного театру «Шанс» на тему «Шкільні стосунки і наркотики» (керівник Мельник Л.В.), виступ агітбригади «Ми за здоровий спосіб життя» (керівник Мельник Л.В.) та проведено конференцію для учнів 9-11-х класів «Вороги юності – алкоголь, паління, наркотики, СНІД» (запрошена лікар-інфеціоніст Береза М.І.).

           70% учнів нашої школи відвідують гуртки у центрі дитячої  та юнацької творчості.

           Просвітницьку роботу в напрямку створення інтересу до здорового способу життя спільно з класними керівниками проводить бібліотекар дитячої районної бібліотеки Плахтій Л.М.

           Виховання духовної культури у підростаючого покоління – складний, багатогранний процес, основою якого є прищеплення дитині гуманістичних якостей, системи світоглядних координат, вищих цілей і культури поведінки.

          Духовна культура визначає творчу діяльність особистості, спрямовану на збереження, розвиток і створення нових духовних цінностей.

          Критерієм сформованості духовної культури індивіда є самореалізація його духовних сил і духовного потенціалу.

         У нашій школі системно організована урочна та позакласна діяльність, що сприяє формуванню стійких переконань, розвиває дитячу ініціативу, дисциплінує підлітків, впливає на розвиток їхніх почуттів, волі, характеру і високої моралі. Діти вчаться вирішувати практичні завдання, розв'язувати життєві проблеми, працювати над собою.

          Виховання юного громадянина проходить через шкільну учнівську організацію   «Червона калина», завданням якої є насичення шкільного життя добрими корисними справами. Це з  ініціативи міністерства культури у нас є гарна традиція приймати першокласників у «калинята» і висаджувати в цей день кущик калини біля школи. Міністерство охорони здоров’я та спорту працює над проектами «Геть паління! Ми – здорове покоління!», «Здоровий спосіб життя», «Всі – до їдальні!», «Особиста гігієна школяра», проводить ранкову зарядку з учнями 1-8 класів, є ініціатором «веселої перерви» для молодших школярів та тематичних музичних перерв у передсвяткові та святкові дні. Міністерству здоров'я допомагає міністерство інформації, яке пропагує здоровий способ життя через спецвипуски учнівської газети «Шкільні новини», розповсюджує  пам'ятки, проводить вікторини, конкурси плакатів, газет, оформили постійно діючий стенд «Молодь обирає здоровий спосіб життя» тощо. З метою організованого дозвілля та відпочинку учнівської молоді у школі проводяться спортивні, розважальні, тематичні вечори.

           Щорічно працює пришкільний оздоровчий табір «Веселкова країна» (задіяні учні 1-5 класів) та табір праці і відпочинку «Сонцеграй» (задіяні учня 6-10 класів). Їх робота спрямована на зміцнення здоров'я дітей та повноцінну організацію їх відпочинку, що чергується із посильною працею. Також наші діти  відпочивають та  оздоровлюються у районному приміському таборі «Дивокрай».

           Разом зі своїми наставниками протягом року учні школи організовують екскурсії в природу, подорожують визначними місцями селища, мандрують селами району, здійснюють поїздки по області та за її межі.

          Діти – це наше майбутнє! Тому головний наш обов'язок – забезпечити їм хороші і сприятливі умови для розвитку, навчити цінувати своє здоров'я, формувати навички здорового способу життя.

Програма «Здоров’я через освіту»

Маньківська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 

 

Структура:

І.  Загальні положення.

  1. Мета та завдання.
  2. Принцип концепції.
  3. Особливості концепції.
  4. Форми та методи роботи.

ІІ. Основні заходи.

  1. Адміністративно-управлінська діяльність.
  2. Валеологізація навчально-виховного процесу.
  3. Санітарно-гігієнічна просвіта.
  4. Екологічно-просвітницька робота.
  5. Співпраця із громадськістю та закладами сприяння здоров'ю.

IІІ. Фінансування.

ІV. Очікуваний результат.

  1. Досягнення показників здорового клімату в школі

І. Загальні положення

Мета та завдання:

  1. побудувати навчально-виховний процес таким чином, щоб він  укріплював фізичний стан учнів, розвивав психічно, соціально і морально здорову особистість;
  2. скоординувати зусилля учасників навчально-виховного процесу, спрямувати їх на збереження та розвиток здоров'я учнів;
  3. формувати та розвивати  навички  культурної поведінки в родині, у шкільному колективі, на вулиці, у громадських місцях;
  4. запобігати негативному впливу факторів навколишнього середовища на учнів, охороняти  стан психологічного здоров’я, учасників навчально-виховного процесу, організовувати їх життєдіяльність на позиціях здорового способу життя.

                          На шляху досягнення цього постають такі завдання:

  1. створення оргкомітету школи з питань упровадження програми «Школа - сприяння здоров'ю»;
  2. здійснення освітньої діяльності фахівцями для педагогічного та батьківського колективів із метою підвищення кваліфікації учасників реалізації програми;
  3. організація науково-методичного й інформаційного супроводу діяльності;
  4. сприяння співпраці школи зі службами та закладами селища, що займаються питаннями збереження та зміцнення здоров'я;
  5. створення сприятливих психологічних умов вчителям та учням школи для їх творчого і професійного росту та задоволення різноманітних інтересів;
  6. оздоровлення предметно-просторового середовища школи (озеленення, належний благоустрій та утримання території школи, меблювання, відповідне фарбування, оформлення класних кімнат, всіх приміщень школи, дотримання відповідних норм  і правил);
  7. створення умов для науково-дослідницької діяльності учнів, виконання наукових робіт валеологічного, біологічного та медичного спрямування в МАН;
  8. розвиток соціальної й особистісної компетентності дитини;
  9. запобігання виникненню психологічних і соціальних проблем.

Принцип концепції

Інтелектуально розвинену, духовно багату  та фізично здорову людину

виховуємо сьогодні

Особливості концепції

           Концептуальна модель «Школа сприяння здоров'ю» враховує особливості діяльності освітнього закладу, ступінь завантаженості педагогічних та інших працівників школи. Вона не потребує залучення додаткових коштів для своєї реалізації та може впроваджуватися паралельно з іншою діяльністю школи. Мікроклімат у школі створюють самі учасники навчально-виховного процесу: адміністрація, педагогічні працівники, батьки, медпрацівники, учні тощо. Однією з головних особливостей концепції є її доступність. Упровадження не потребує особливого навчання працівників школи. Усі вони повинні усвідомлювати значення створення здорового освітнього простору в навчальному закладі для розвитку особистості учня та чітко виконувати свої обов'язки. Реалізація не виключає реалізацію інших концепцій. Позитивний момент – можливість доповнення її різними виховними заходами.

Форми та методи роботи:

  1. години спілкування;
  2. тренінги;
  3. «круглі столи»;
  4. конференції, диспути, дискусії;
  5. відеолекторії;
  6. спільні з батьками заходи;
  7. батьківські лекторії;
  8. консультаційні пункти;
  9. дні відкритих дверей;
  10. просвітницькі акції;
  11. виготовлення наглядної та інформаційної агітації щодо попередження захворювань і шкідливих звичок;
  12. діяльність органів УДР «Червона калина»;
  13. колективні творчі справи;
  14. шкільні газети;
  15. гуртки та спортивні секції;
  16. районні змагання з різних видів спорту;
  17. спортивно-оздоровчі заходи в режимі дня (фізкультхвилинки, рухливі перерви);
  18. ранкова зарядка до занять;
  19. наявність засобів особистої гігієни (носовички, гребінці);
  20. моніторинг;
  21. екскурсії природничого та краєзнавчого напрямку. Вдале поєднання пізнання і здорового дозвілля.
  22. заняття в басейні;
  23. уроки фізкультури;
  24. факультатив хореографії;
  25. «Школа проти СНІДу»;
  26. «Рівний-рівному»;
  27. спортивні свята.

ІІ. Основні заходи

з/п

Зміст

 

Відповідальні

 

 

Термін

І. Адміністративно-управлінська діяльність

1.

Створити оргкомітет школи із впровадження програми «Школа сприяння здоров'ю», забезпечити його дієвість.

 

Адміністрація,

оргкомітет

Постійно

2.

Забезпечити оптимальний санітарно-гігієнічний режим діяльності школи, контролювати дотримання відповідних вимог

Адміністрація

Постійно

3.

Забезпечити складання розкладу навчальних занять, ураховуючи вимоги СЕС, уникаючи перевантаження учнів, протягом навчального дня та тижня

Адміністрація

Постійно

4.

Організувати контроль дотримання вимог техніки безпеки, основ безпеки життєдіяльності та санітарно-гігієнічних вимог

Адміністрація,

профспілковий комітет

Постійно

5.

Здійснювати збалансоване, гаряче, раціональне, харчування учнів школи. Забезпечити контроль якості продуктів та технології приготування їжі.

Адміністрація, медсестра, комірник, соціальний педагог

Постійно

6.

Забезпечити тепловий режим в школі в осінньо-зимовий період

Адміністрація

Постійно

7.

Забезпечити утримання спортивних приміщень, інвентарю в робочому стані та його поновлення.

Адміністрація, вчителі фізкультури

Постійно

8.

Поповнювати лікарськими препаратами аптечки медичного кабінету, спортивного залу, шкільних майстерень.

Адміністрація, медсестра

Щорічно

9.

Проводити семінари, тренінги, лекції для педагогічних працівників із питань формування здоров’язберігаючого середовища.

Адміністрація, оргкомітет

Щорічно

10.

Розробити план виховних заходів. Організувати діяльність класних керівників на реалізацію програми.

Адміністрація

Щороку

11.

Запровадити дні діагностики, регулювання, корекції.

Адміністрація, психологічна служба

Постійно

12.

Оцінювати результати, щорічно підбиваючи підсумки роботи. За необхідності вносити відповідні корективи.

Адміністрація

Щорічно

 

 

ІІ. Валеологізація навчально-виховного процесу

13.

Забезпечити якісне проведення уроків захисту Вітчизни 10-11кл.

Учитель для дівчат, учитель для юнаків

Постійно

14.

Охопити всіх учнів заняттями фізичної культури на уроках та в позаурочний час (робота гуртків, спортивних секцій) згідно листка здоров’я.

Дирекція, учителі фізкультури, керівники гуртків

Постійно

15.

Забезпечити виконання програм з основ здоров’я

Учителі з основ здоров’я 1-11 кл.

Протягом року

16.

Організовувати  літній пришкільний табір «Веселка» для учнів 1-4 класів, забезпечити його оздоровчу діяльність.

Директор табору, соціальний педагог

Щорічно,

червень

17.

Проводити місячник здоров’я.

Брати участь у Малих олімпійських іграх та щорічній Всеукраїнській спартакіаді школярів

ЗВР, класні керівники, учителі фізкультури

 

Вересень –

жовтень

18.

Проводити виховні заходи спрямовані на фізичний розвиток учнів, пропаганду здорового способу життя та дії у надзвичайних ситуаціях

Класні керівники, учителі фізкультури

 

Протягом року

19.

Проводити ранкову зарядку, фізкультхвилинки, руханки у 1-11кл.

Учителі

Постійно

20.

Впроваджувати у практику роботи технології попередження втомлюваності дитини, уникати перевантаження учнів під час занять і досягти оптимального обсягу домашніх завдань.

Педагогічні працівники

Постійно

21.

Здійснювати психолого-педагогічний супровід дітей із групи ризику, учнів із девіантною поведінкою, дітей-інвалідів, дітей із соціально-дезадаптованих сімей. Залучати їх до участі у гуртках, у профілактичних заходах.

Соціально-психологічна служба

Постійно

22.

Попереджувати виникнення проблем розвитку дитини, допомагати у вирішенні актуальних завдань навчання, соціалізації, порушення емоційно-вольової сфери, проблем взаємовідносин у колективі.

 

Соціально-психологічна служба

Постійно

 

 

 

 

 

 

23.

Сприяти виробленню в учнів норм позитивної поведінки, формуванню мотивації на здоровий спосіб життя.

Учителі, соціально-психологічна служба

Постійно

24.

Удосконалювати роботу учнівської агітбригади «Ми за здоровий спосіб життя» для проведення профілактично-оздоровчих заходів.

Психолог, педагог-організатор

Протягом року

25.

Проводити пішохідні туристичні походи, турпоїздки, екскурсії

Учителі

Щорічно під час канікул

26.

Спрямовувати діяльність учнівського самоврядування (зокрема міністерства охорони здоров’я та спорту) на реалізацію заходів з питань здорового способу життя

Педагог-організатор

Протягом року

27.

Організовувати та проводити зустрічі з батьками: тренінги з питань збереження здоров’я, профілактика шкідливих звичок, альтернативні позакласні заходи.

Класні керівники, психологічна служба

Протягом року

 

ІІ. Санітарно-гігієнічна просвіта

 

28.

Уроки гігієни (за потребою)

Медсестра

Двічі на рік

29.

Забезпечити просвітницьку роботу за програмою «Рівний-рівному»

Керівник гуртка

Згідно плану занять

30.

Проводити заняття батьківського лекторію «Здорові діти у здорових батьків»

ЗВР

Щорічно, згідно плану

31.

Створити листок здоров’я та індивідуальну картку здоров'я на кожного учня. Запрова-

дити паспорти здоров’я для учнів 1-4 класів.
 

Медсестра, класні керівники, вчителі початко-вих класів

Щорічно

32.

Проводити санітарно-гігієнічні бесіди з техперсоналом, працівниками харчоблоку.

Медсестра

Протягом року

33.

Логопедична допомога дітям, які мають порушення усного та писемного мовлення

Логопед

Протягом року

 

 

 

                        

34.

Створювати тематичні підбірки літератури в певні періоди навчального року про здоровий спосіб життя, збір грибів, поведінку біля водойм, інфекційні захворювання, використання піротехнічних розваг тощо.

Бібліотекар<

Єдина Україна!
Фінансова публічність
Я маю право!
Дистанційне навчання!
Карта проїзду
Форма входа
Архів новин
Календар
«  Сентябрь 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Друзі сайту

Відділ освіти Маньківської РДА
Рогівська ЗОШ
Пошук

Copyright MyCorp © 2019